Personality in the educational space of modernity: priorities and vectors of development

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.2(109).17339

Keywords:

individual, society, educational space, spiritual values, individualism, collectivism, the ideal man

Abstract

Based on the analysis of theoretical and philosophical orientation of philosophical and educational thought at the end of XIX - beginning of the twentieth century, established mechanisms for determining the socio-cultural and specific historical features of the formation of personality in the educational space of Modernity.

Author Biography

Olena Marchenko, Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди

кандидат педагогічних наук, докторант кафедри філософії 

References

Ушинский К. Д. Собрание сочинений : в 11 т. / К. Д. Ушинский. - М. : Педагогика, 1957. - Т. 4. - 180 с.

Каптерев П. Ф. Избранные педагогические сочинения / Каптерев П. Ф. ; [под. ред. А. М. Арсеньева]. - М. : Педагогика, 1982. - 290 с.

Бердяев Н. А. Философия неравенства / Н. А. Бердяев. - М. : ИМА-прес, 1990. - 250 с.

Толстой Л. Н. Педагогические сочинения / Л. Н. Толстой. - М. : Педагогика, 1989. - 460 с.

Франко І. Я. Педагогічні статті і висловлювання / І. Я. Франко. - К. : Радянська школа, 1960. - 299 с.

Published

2013-09-30

How to Cite

Marchenko, O. (2013). Personality in the educational space of modernity: priorities and vectors of development. Skhid, (2(109), 123–127. https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.2(109).17339

Issue

Section

Philosophy