Features intercompany relationship between subjects оf industrial market

Authors

  • Natalia Butenko Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.2(109).17295

Keywords:

intercompany relationships, industrial market, forms of intercompany relationships, value intercompany relationships

Abstract

On the basis of system approach depicted in an article, shows specificity of intercompany relationships in the industrial market. There was introduces classification of intercompany relationships from the perspective of suppliers, customers, internal and horizontal relationships.

Author Biography

Natalia Butenko, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки

References

Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость / П. Дойль ; [пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского]. - СПб. : Питер, 2001. - 480 с.

Кущ С. П. Маркетинг взаимоотношений на промышленных рынках / С. П. Кущ. - [2-е изд.]. - СПб. : Изд-во "Высшая школа менеджмента" ; Издат. дом С.-Петерб. гос. ун-та, 2008. - 272 с.

Червонная О. Баланс интересов в управлении совместными предприятиями / О. Червонная // Проблемы теории и практики управления. - 1999. - № 7. - С. 23.

Юлдашева О. У. Промышленный маркетинг: теория и практика / О. У. Юлдашева. - СПб. : СПбГУЭФ, 1999. - 320 с.

Wilson D. Understanding the value of a relationship / D. Wilson, S. Jantrania // Asia-Australia Marketing Journal. - 1994. - № 2 (1). - Р. 55-66.

Christopher M. Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value / M. Christopher, A. Payne, D. Ballantyne. - Butterworth Heinemann : Oxford, UK, 2002. - Р. 80.

Дейч М. Є. Регулювання взаємовідносин підприємства з контрагентами / М. Є. Дейч // Вопросы экономики. - 2009. - № 5 (48). - С. 88-92 [Електронний ресурс] Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/eprom/2009_48/st_48_14.pdf.

Published

2013-09-30

How to Cite

Butenko, N. (2013). Features intercompany relationship between subjects оf industrial market. Skhid, (2(109), 10–16. https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.2(109).17295

Issue

Section

Economy