Impact coefficient of business reputation on price policy of the enterprise

Authors

  • Serhiy Berezhnyy Міжрегіональна академія управління персоналом, м. Донецьк, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.21847/1728-9343.2012.1(115).16319

Keywords:

ділова репутація, підприємство, попит, коефіцієнт, споживач

Abstract

In the article the approach to the decision of structure to the coefficient of business reputation of enterprise is considered. On the basis of the considered method the basic models of conduct of enterprise are certain. Resulted results of approbation of the considered method

Author Biography

Serhiy Berezhnyy, Міжрегіональна академія управління персоналом, м. Донецьк

докторант

References

Бинецкий А. Э. Паблик рилейшнз. Защита интересов и репутации бизнеса / А. Э. Бинецкий. - М. : Экмос, 2003. - 240 с.

Гончаров В. М. Формування організаційно-економічного механізму системи інноваційного розвитку підприємств регіону : [монографія] / В. М. Гончаров, Д. В. Солоха та ін. - Донецьк : СПД Купріянов В.С., 2009 - 280 с.

Горин С. В. Деловая репутация организации / С. В. Горин. - М. : Серия: Вершина успеха, 2006. - 256 с.

Даулинг Г. Репутация фирмы. Создание, управление и оценка эффективности / Г. Даулинг. - М. : ИМИДЖ-Контакт, Инфра-М. 2003. - 368 с.

Деревянко Е. Эффективный продуктовый PR / Е. Деревянко // Новый маркетинг. - 2007. - № 6. - С. 54-61.

Джи Б. Имидж фирмы. Планирование, формирование, продвижение / Б. Джи. - СПб. : Питер, 2000. - 224 с.

Олсоп Р. Дж. 18 непреложных законов корпоративной репутации / Р. Дж. Олсоп. - М. : Вершина, 2006. - 376 с.

Рева В. Е. Управление репутацией / В. Е. Рева. - М. : Дашков и Ко, 2009. - 136 с.

Родіонов О. В. Ділова репутація підприємства: формування, діагностика, розвиток : [монографія] / О. В. Родіонов. - Луганськ : Ноулідж, 2009. - 408 с.

Трубецкой А. Ю. Психология репутации / А. Ю. Трубецкой. - М. : Наука, 2005. - 296 с.

Шарков Ф. И. Имидж фирмы. Технологии управления / Ф. И. Шарков. - М. : Академический проект, 2006. - 272 с.

Шарков Ф. И. Константы гудвилла: стиль, паблисити, репутация, имидж, бренд фирмы / Ф. И. Шарков. - М. : Дашков и Ко, 2009. - 272 с.

Published

2013-08-15

How to Cite

Berezhnyy, S. (2013). Impact coefficient of business reputation on price policy of the enterprise. Skhid, (1(115), 13–17. https://doi.org/10.21847/1728-9343.2012.1(115).16319

Issue

Section

Economy