Electronic trading platforms in the metallurgical industry: experience of the organization and of the functioning

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21847/1728-9343.2014.1(127).23061

Keywords:

metals production sector of the country, metal manufacturer, marketing, Internet, information technology, E-marketplace, electronic trading facility, sales management

Abstract

The article presents an analysis of the organization and operation of electronic trading platforms in the product sales management of iron and steel enterprises. The e-commerce forms are determined, which are used in the steel industry sales activity, their benefits are justified. There is presentation of the definition "electronic trading platform". The objective and subjective reasons are considered, which cause a leadership of global and domestic iron and steel enterprises in the e-commerce development. The features of the metal market are explored, which create a favorable environment for the implementation of sales activity of iron and steel enterprises of the electronic trading platforms system.

Author Biography

Natalia Dutova, Donetsk National University

PhD, assistant professor of accounting, analysis and audit

References

Белохвостиков А. Особенности управления цепочками поставок в динамических условиях металлургического рынка / А. Белохвостиков // Металлоснабжение и сбыт. - 2009. - № 10. - С. 88-90.

Меджибовская Н. Материально-техническое снабжение промышленных предприятий с использованием Интернет-технологий / Н. Меджибовкая // Экономика Украины. - 2006. - № 10. - С. 59-65.

Оліфіров О. В. Проблеми інноваційної діяльності підприємств в Україні у сфері підвищення енергоефективності / О. В. Оліфіров, К. О. Маковейчук // Науковий вісник НЛТУ: Україна: Схід-Захід - проблеми сталого розвитку. - Львів : РВВ НЛТУ України, 2011. - Вип. 21.19. - С. 8-12.

Шутаєва О. Реалізація експортного потенціалу металургійного комплексу України в контексті розвитку світового ринку металів / О. Шутаєва // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. - 2011. - Т. 24 (63). - № 1. - С. 246-257. - (Серія: Економіка і управління).

Яровая И. Интернет как инструмент продвижения продукции промышленных предприятий / И. Яровая // Экономика Украины. - 2006. - № 12. - С. 48-53.

Пичугин И. Парадный подъезд Интернета / И. Пичугин // Коммерсантъ. - 2000. - № 107. - С. 8.

Дутова Н. В. Использование металлургическими предприятиями современных информационных технологий в сфере продаж / Н. В. Дутова // Економіка і організація управління: зб. наук. праць. - 2010. - № 1 (7). - С. 136-144.

Минс Г. Метакапитализм и эволюция в электронном бизнесе: какими будут компании и рынки в XXI веке / Г. Минс, Д. Шнайдер ; [пер. с англ.]. - М. : Альпина Паблишер, 2001. - 280 с.

Аузан В. Битуби, пиар, еарпи / В. Аузан // Эксперт. - 2000. - № 28. - С. 6.

Пичугин И. Откуда растет благосостояние / И. Пичугин // Логинфо. - 2002. - № 4. - С. 18-25.

Парфенов Д. Металлургические предприятия в Интернете: этапы продвижения и перспективы / Д. Парфенов // Цветная металлургия. - 2002. - № 4-5. - С. 56-59.

Бауэрсокс Д. Логистика: интегрированная цепь поставок / Д. Бауэрсокс, Д. Клосс ; [пер. с англ.]. - М. : Олимп-Бизнес, 2001. - 640 с.

Рыбаков Н. Системы электронной коммерции класса B2B в металлургии / Н. Рыбаков // Инфобизнес. - 2001. - № 10. - С. 73-78.

Дутова Н. В. Электронные торговые площадки в металлургии: причины недостаточного развития / Н. В. Дутова // Экономика и право. - 2006. - № 2. - С. 50-54.

Шимкович В. Информационная эволюция / В. Шимкович // Металлы мира. Международное обозрение. - 2002. - № 5. - С. 2-6.

Дехканов Д. Железный марш / Д. Дехканов // Бизнес-журнал. - 2005. - № 11 (72). - С. 15-22.

Синило Л. Горячая металлоштамповка по холодному В2В / Л. Синило // Украинская инвестиционная газета. - 2000. - № 50. - 12 дек. - С. 10.

REFERENCES

Belokhvostikov A. (2009), Metallosnabzheniye i sbyt [Metal Supply and Sales], № 10, pp. 88-90 (rus).

Medzhibovkaya N. (2006), Ekonomika Ukrainy [Economics of Ukraine], № 10, pp. 59-65 (rus).

Olіfіrov O.V. & Makoveichuk K. O. (2011), Naukovyi visnyk NLTU [Scientific Bulletin of National Forestry University], ed. 21.19., pp. 8-12 (ukr).

Shutaieva O. (2011), Vchenі zapysky Tavrіiskoho natsіonalnoho unіversytetu іmenі V.І. Vernadskoho [Scientific notes Tauride National University V. Vernadsky], Vol. 24 (63), № 1, pp. 246-257 (ukr).

Yarovaya I. (2006), Ekonomika Ukrainy [Economics of Ukraine], № 12, pp. 48-53 (rus).

Pichugin I. (2000), Kommersant, № 107, p. 8 (rus).

Dutova N. V. (2010), Ekonomіka i Organіzatsіya Upravlіnnya [Economics and Organization Management: Coll. sciences. works], № 1 (7), pp. 136-144 (rus).

Means G. & Schneider D. (2001), Metakapitalizm and evolution of e-business: what are the companies and markets in the XXI century, Moscow, 280 p. (rus).

Auzan V. (2000), Expert, № 28, p. 6 (rus).

Pichugin I. (2002), Loginfo, № 4, pp. 18-25 (rus).

Parfenov D. (2002), Tsvetnaya metallurgiya [Nonferrous metallurgy], № 4-5, pp. 56-59 (rus).

Bowersox D. & Closs D. (2001), Logistics: integrated supply chain, Moscow, 640 p. (rus).

Rybakov N. (2001), Infobusines, № 10, pp. 73-78 (rus).

Dutova N. V. (2006), Ekonomіka i pravo [Economics and Law], № 2, pp. 50-54 (rus).

Shymkovich B. (2002), Metally mira. Mezhdunarodnoye obozreniye [Metals world. international Review], № 5, pp. 2-6 (rus).

Dekhanov D. (2005), Business Journal, № 11 (72), pp. 15-22 (rus).

Sinilo L. (2000), Ukrainian Investment Newspaper, № 50, p. 10 (rus).

Published

2014-03-25

How to Cite

Dutova, N. (2014). Electronic trading platforms in the metallurgical industry: experience of the organization and of the functioning. Skhid, (1(127). https://doi.org/10.21847/1728-9343.2014.1(127).23061

Issue

Section

Economy