Electronic trading platforms in the metallurgical industry: experience of the organization and of the functioning
DOI:
https://doi.org/10.21847/1728-9343.2014.1(127).23061Keywords:
metals production sector of the country, metal manufacturer, marketing, Internet, information technology, E-marketplace, electronic trading facility, sales managementAbstract
The article presents an analysis of the organization and operation of electronic trading platforms in the product sales management of iron and steel enterprises. The e-commerce forms are determined, which are used in the steel industry sales activity, their benefits are justified. There is presentation of the definition "electronic trading platform". The objective and subjective reasons are considered, which cause a leadership of global and domestic iron and steel enterprises in the e-commerce development. The features of the metal market are explored, which create a favorable environment for the implementation of sales activity of iron and steel enterprises of the electronic trading platforms system.
References
Белохвостиков А. Особенности управления цепочками поставок в динамических условиях металлургического рынка / А. Белохвостиков // Металлоснабжение и сбыт. - 2009. - № 10. - С. 88-90.
Меджибовская Н. Материально-техническое снабжение промышленных предприятий с использованием Интернет-технологий / Н. Меджибовкая // Экономика Украины. - 2006. - № 10. - С. 59-65.
Оліфіров О. В. Проблеми інноваційної діяльності підприємств в Україні у сфері підвищення енергоефективності / О. В. Оліфіров, К. О. Маковейчук // Науковий вісник НЛТУ: Україна: Схід-Захід - проблеми сталого розвитку. - Львів : РВВ НЛТУ України, 2011. - Вип. 21.19. - С. 8-12.
Шутаєва О. Реалізація експортного потенціалу металургійного комплексу України в контексті розвитку світового ринку металів / О. Шутаєва // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. - 2011. - Т. 24 (63). - № 1. - С. 246-257. - (Серія: Економіка і управління).
Яровая И. Интернет как инструмент продвижения продукции промышленных предприятий / И. Яровая // Экономика Украины. - 2006. - № 12. - С. 48-53.
Пичугин И. Парадный подъезд Интернета / И. Пичугин // Коммерсантъ. - 2000. - № 107. - С. 8.
Дутова Н. В. Использование металлургическими предприятиями современных информационных технологий в сфере продаж / Н. В. Дутова // Економіка і організація управління: зб. наук. праць. - 2010. - № 1 (7). - С. 136-144.
Минс Г. Метакапитализм и эволюция в электронном бизнесе: какими будут компании и рынки в XXI веке / Г. Минс, Д. Шнайдер ; [пер. с англ.]. - М. : Альпина Паблишер, 2001. - 280 с.
Аузан В. Битуби, пиар, еарпи / В. Аузан // Эксперт. - 2000. - № 28. - С. 6.
Пичугин И. Откуда растет благосостояние / И. Пичугин // Логинфо. - 2002. - № 4. - С. 18-25.
Парфенов Д. Металлургические предприятия в Интернете: этапы продвижения и перспективы / Д. Парфенов // Цветная металлургия. - 2002. - № 4-5. - С. 56-59.
Бауэрсокс Д. Логистика: интегрированная цепь поставок / Д. Бауэрсокс, Д. Клосс ; [пер. с англ.]. - М. : Олимп-Бизнес, 2001. - 640 с.
Рыбаков Н. Системы электронной коммерции класса B2B в металлургии / Н. Рыбаков // Инфобизнес. - 2001. - № 10. - С. 73-78.
Дутова Н. В. Электронные торговые площадки в металлургии: причины недостаточного развития / Н. В. Дутова // Экономика и право. - 2006. - № 2. - С. 50-54.
Шимкович В. Информационная эволюция / В. Шимкович // Металлы мира. Международное обозрение. - 2002. - № 5. - С. 2-6.
Дехканов Д. Железный марш / Д. Дехканов // Бизнес-журнал. - 2005. - № 11 (72). - С. 15-22.
Синило Л. Горячая металлоштамповка по холодному В2В / Л. Синило // Украинская инвестиционная газета. - 2000. - № 50. - 12 дек. - С. 10.
REFERENCES
Belokhvostikov A. (2009), Metallosnabzheniye i sbyt [Metal Supply and Sales], № 10, pp. 88-90 (rus).
Medzhibovkaya N. (2006), Ekonomika Ukrainy [Economics of Ukraine], № 10, pp. 59-65 (rus).
Olіfіrov O.V. & Makoveichuk K. O. (2011), Naukovyi visnyk NLTU [Scientific Bulletin of National Forestry University], ed. 21.19., pp. 8-12 (ukr).
Shutaieva O. (2011), Vchenі zapysky Tavrіiskoho natsіonalnoho unіversytetu іmenі V.І. Vernadskoho [Scientific notes Tauride National University V. Vernadsky], Vol. 24 (63), № 1, pp. 246-257 (ukr).
Yarovaya I. (2006), Ekonomika Ukrainy [Economics of Ukraine], № 12, pp. 48-53 (rus).
Pichugin I. (2000), Kommersant, № 107, p. 8 (rus).
Dutova N. V. (2010), Ekonomіka i Organіzatsіya Upravlіnnya [Economics and Organization Management: Coll. sciences. works], № 1 (7), pp. 136-144 (rus).
Means G. & Schneider D. (2001), Metakapitalizm and evolution of e-business: what are the companies and markets in the XXI century, Moscow, 280 p. (rus).
Auzan V. (2000), Expert, № 28, p. 6 (rus).
Pichugin I. (2002), Loginfo, № 4, pp. 18-25 (rus).
Parfenov D. (2002), Tsvetnaya metallurgiya [Nonferrous metallurgy], № 4-5, pp. 56-59 (rus).
Bowersox D. & Closs D. (2001), Logistics: integrated supply chain, Moscow, 640 p. (rus).
Rybakov N. (2001), Infobusines, № 10, pp. 73-78 (rus).
Dutova N. V. (2006), Ekonomіka i pravo [Economics and Law], № 2, pp. 50-54 (rus).
Shymkovich B. (2002), Metally mira. Mezhdunarodnoye obozreniye [Metals world. international Review], № 5, pp. 2-6 (rus).
Dekhanov D. (2005), Business Journal, № 11 (72), pp. 15-22 (rus).
Sinilo L. (2000), Ukrainian Investment Newspaper, № 50, p. 10 (rus).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Natalia Dutova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
1. Authors bear responsibility for the accuracy of facts, quotations, numbers and names used.
2. Manuscripts are not sent back.
3. The publisher does not always agree with the authors' opinion.
4. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons Attribution Non-Commercial License, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
5. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.