Innovative model of professional training labor as a tool human capital accumulation
DOI:
https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.7(114).16892Keywords:
innovative model of professional training, labor, investment in human capital, higher educationAbstract
Unsubstantiated nature of an innovative model of training the workforce in order to professionalize all stages of the learning process. The conditions of formation of the individual as a highly qualified and competent professional.References
Антонюк В. П. Формування та використання людського капіталу в Україні: соціально-економічна оцінка та забезпечення розвитку : [монографія] / В. П. Антонюк ; НАН України, Ін-т економіки пром-сті. - Донецьк, 2007. - 348 с.
Грішнова О. А. Людський капітал: формування в системі освіти і професійної підготовки : [монографія] / О. А. Грішнова. - К. : Знання, КОО, 2001. - 254 с.
Криклій А. С. Освіта і професійне навчання як чинники розвитку трудового потенціалу / А. С. Криклій. - К. : Репрографіка, 2005. - 473 с.
Профорієнтація населення і професійне навчання незайнятих громадян / [Савченко В. А., Павловська Н. О., Герасимчук В. І. та ін.] ; НАН України. - Кременчуг : Науково-дослідний центр з проблем зайнятості населення та ринку праці, 1997. - 277 с.
Шекшня С. В. Управление персоналом современной организации / С. В. Шекшня. - М. : ЗАО "Бизнес-школа "Интел-Синтез", 2000. - 363 с.
Захарова О. В. Совершенствование качества подготовки и переподготовки кадров / О. В. Захарова, И. А. Бондарева // Соціально-економічні дослідження в перехідний період : зб. наук. праць / НАН України. Інститут регіональних досліджень. - Львів, 2003. - Вип. 6 (XLIV): Інноваційний розвиток економіки. - Ч. 4. - С. 164-175.
Закон України "Про вищу освіту" від 17.01.2002 р. № 2984-IІІ // Відомості Верховної Ради України. - 2002. - № 20. - Ст. 134. - С. 506-536.
Україна: Звіт з людського розвитку. Сила децентралізації / ПРООН. - К. : ПРООН, 2003. - 136 с.
Высшее образование в ХХI веке: подходы и практические меры / ЮНЕСКО. Всемирная конференция по высшему образованию (Париж, 5-9 окт. 1998 г.) [Раб. доклады]. - Париж : ЮНЕСКО, 1998. - 90 с.
The Bologna Declaration of 19 June 1999. Joint declaration of the European Ministers of Education / The European higher education area [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.ond.vlaanderen.be /hogeronderwijs /bologna/documents/MDC/Bologna_Declaration1.pdf.
Holtbeng B. Status and trends of distance education / B. Holtbeng. - London : Kogan Page, 1981. - Р. 200.
Фролова И. И. Адаптационный тренинг - инструмент корпоративной системы обучения / И. И. Фролова, М. И. Рогачева // Управление развитием персонала. - 2007. - № 4 (12). - С. 308-313.
Amadco A. Distance education without high costs / A. Amadco // Learning fnd leading with technology. - 1995. - Vol. 22. - № 8. - Р. 12-13.
5 Steps to a Graduate Business Degree / Master of Business Administration [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.mba.com/mba/ whybschool.
Уильямс Д. Универсальность диплома МВА / Д. Уильямс // Социология образования. - 2003. - № 1. - С. 49-52.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Iryna Shvets, Oleksiy Eskov, Oksana Zakharova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
1. Authors bear responsibility for the accuracy of facts, quotations, numbers and names used.
2. Manuscripts are not sent back.
3. The publisher does not always agree with the authors' opinion.
4. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons Attribution Non-Commercial License, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
5. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.