Theoretical and methodological foundations for small businesses

Authors

  • Valentyna Orlova Донецький національний університет економіки і торгівлі ім. М. І. Туган-Барановського, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.7(114).16886

Keywords:

entrepreneurship, small business, government support

Abstract

In the article the features of small business and its benefits was considered. Summarizes the theoretical and methodological foundations and proposed auxiliary measures to support small businesses

Author Biography

Valentyna Orlova, Донецький національний університет економіки і торгівлі ім. М. І. Туган-Барановського

кандидат економічних наук, доцент

References

Офіційний веб-сайт Адміністрації малого бізнесу США (англ. мовою) [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.sba.gov/.

Outline of Japan's SME policies [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.sme.ne.jp/.

Fayolle F. L'odyssee d'un concept et les multiples figures de l'entrepreneur / F. Fayolle, A. Toune // Problemes econ. - P., 2007. - № 2918. - Р. 7-16.

Isenberg D. J. How to start an entrepreneurial revolution / D. J. Isenberg // Harvard business rev. - Boston, 2010. - Vol. 88. - № 6. - Р. 41-50.

Зоидов К. Х. Особенности эволюции малого и среднего инновационного предпринимательства кризисной экономики в постсоветском пространстве : [монография] / К. Х. Зоидов, Е. В. Моргунов, К. В. Биджамова. - М. : ЦЭМИ РАН, 2009. - 152 с.

Розвиток малих підприємств (статистичне оцінювання впливу на економічне зростання та конкурентоспроможність країни) : [монографія] / [І. Г. Манцуров, С. С. Ващаєв, С. Г. Дрига та ін. ; за наук. ред. І. Г. Манцурова]. - К. : КНЕУ, 2009. - 181 с.

Пустовійт Р. Ф. Формування інституційного середовища підприємництва в трансформаційній економіці : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора екон. наук. : спец. 08.01.01 - економічна теорія / Р. Ф. Пустовійт ; НАН України, Держ. уст-ва "ІЕП НАН України". - К., 2006. - 36 с.

Published

2013-09-06

How to Cite

Orlova, V. (2013). Theoretical and methodological foundations for small businesses. Skhid, (7(114), 55–58. https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.7(114).16886

Issue

Section

Economy