Conceptual approaches to the determination of essence of business reputation of enterprise
DOI:
https://doi.org/10.21847/1728-9343.2012.2(116).16401Keywords:
business reputation of enterprise, intangible assets, image, brand, goodwillAbstract
In the article the conceptual approaches to the determination of essence of business reputation of enterprise is considered. The basic constituents of business reputation are certain, intercommunication of concepts "reputation", "image", "brand", "goodwill" is shown and their comparative description is developedReferences
Harlow R. F. Public relations definitions through the years / R. F. Harlow // Public Relations Review. - 1977. - № 3 (І). - P. 49-63.
Fombrun C. What's in a name? Reputation building and corporate strategy / C. Fombrun, M. Shanley // Academy of Management Journal. - 1990. - № 33 (ІІ). - P. 233-258.
Harris T. L. Value - Added Public Relations: The Secret Weapon of Integrated Marketing / T. L. Harris. - Chicago, IL : McGraw Hill, 1988. - 304 р.
Davies G. Reputation management: theory versus practice / G. Davies, L. Miles // Corporate Reputation Review. - 1998. - № 2 (ІІ). - P. 16-27.
Соломанидина Т. Деловая репутация как одно из важнейших стратегических преимуществ компании / Т. Соломанидина, С. Резонтов, В. Новик // Управление персоналом. - 2005. - № 3 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.top-personal.ru/issue.html7379.
Гребешкова О. М. Ділова репутація як стратегічний актив компанії / О. М. Гребешкова, О. В Шиманська // Стратегія розвитку України (економіка, соціологія, право). - 2007. - № 1-2. - С. 493-502.
Щербакова К. Ділова репутація як складова конкурентоспроможності підприємства / К. Щербакова // Економіка. - 2010. - № 2 (102). - С. 58-63.
Туріянська М. М. Структура репутації підприємства : [монографія] / М. М. Туріянська, В. Г. Пеннер. - Луганськ : Янтар, 2009. - 140 с.
Зайцев І. Добрий гудвіл / І. Зайцев // Контракти. - 2006. - № 16 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://kontrakty.com.ua/show/ukr/article/37/1620067235.html.
Горин С. В. Деловая репутация организации / С. В. Горин. - М. : Изд-во "Феникс", 2006. - 256 с.
Родіонов О. В. Вплив ділової репутації підприємства на його розвиток / О. В. Родіонов, Ю. С. Погорелов // Національна бібліотека України ім. В. І. Вернадського [Електронний ресурс]. - Режим доступу : www.nbuv.gov.ua/portal/Soc Gum/Emp/17RodPog.html.
Балтатарова Е. Деловая репутация компании. Бизнес-Пост / Е. Балтатарова // Livejournal. - 2008 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://baltatarova.livejournal.com/2186.html.
Лютенс Ф. Организационное поведение / Ф. Лютенс ; [пер. с англ. 7-го изд.]. - М. : ИНФРА-М, 1999. - 692 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Serhiy Berezhnyy
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
1. Authors bear responsibility for the accuracy of facts, quotations, numbers and names used.
2. Manuscripts are not sent back.
3. The publisher does not always agree with the authors' opinion.
4. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons Attribution Non-Commercial License, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
5. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.