Conceptual approaches to the determination of essence of business reputation of enterprise

Authors

  • Serhiy Berezhnyy Міжрегіональна академія управління персоналом, м. Донецьк, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.21847/1728-9343.2012.2(116).16401

Keywords:

business reputation of enterprise, intangible assets, image, brand, goodwill

Abstract

In the article the conceptual approaches to the determination of essence of business reputation of enterprise is considered. The basic constituents of business reputation are certain, intercommunication of concepts "reputation", "image", "brand", "goodwill" is shown and their comparative description is developed

Author Biography

Serhiy Berezhnyy, Міжрегіональна академія управління персоналом, м. Донецьк

докторант

References

Harlow R. F. Public relations definitions through the years / R. F. Harlow // Public Relations Review. - 1977. - № 3 (І). - P. 49-63.

Fombrun C. What's in a name? Reputation building and corporate strategy / C. Fombrun, M. Shanley // Academy of Management Journal. - 1990. - № 33 (ІІ). - P. 233-258.

Harris T. L. Value - Added Public Relations: The Secret Weapon of Integrated Marketing / T. L. Harris. - Chicago, IL : McGraw Hill, 1988. - 304 р.

Davies G. Reputation management: theory versus practice / G. Davies, L. Miles // Corporate Reputation Review. - 1998. - № 2 (ІІ). - P. 16-27.

Соломанидина Т. Деловая репутация как одно из важнейших стратегических преимуществ компании / Т. Соломанидина, С. Резонтов, В. Новик // Управление персоналом. - 2005. - № 3 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.top-personal.ru/issue.html7379.

Гребешкова О. М. Ділова репутація як стратегічний актив компанії / О. М. Гребешкова, О. В Шиманська // Стратегія розвитку України (економіка, соціологія, право). - 2007. - № 1-2. - С. 493-502.

Щербакова К. Ділова репутація як складова конкурентоспроможності підприємства / К. Щербакова // Економіка. - 2010. - № 2 (102). - С. 58-63.

Туріянська М. М. Структура репутації підприємства : [монографія] / М. М. Туріянська, В. Г. Пеннер. - Луганськ : Янтар, 2009. - 140 с.

Зайцев І. Добрий гудвіл / І. Зайцев // Контракти. - 2006. - № 16 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://kontrakty.com.ua/show/ukr/article/37/1620067235.html.

Горин С. В. Деловая репутация организации / С. В. Горин. - М. : Изд-во "Феникс", 2006. - 256 с.

Родіонов О. В. Вплив ділової репутації підприємства на його розвиток / О. В. Родіонов, Ю. С. Погорелов // Національна бібліотека України ім. В. І. Вернадського [Електронний ресурс]. - Режим доступу : www.nbuv.gov.ua/portal/Soc Gum/Emp/17RodPog.html.

Балтатарова Е. Деловая репутация компании. Бизнес-Пост / Е. Балтатарова // Livejournal. - 2008 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://baltatarova.livejournal.com/2186.html.

Лютенс Ф. Организационное поведение / Ф. Лютенс ; [пер. с англ. 7-го изд.]. - М. : ИНФРА-М, 1999. - 692 с.

Published

2013-08-19

How to Cite

Berezhnyy, S. (2013). Conceptual approaches to the determination of essence of business reputation of enterprise. Skhid, (2(116), 6–11. https://doi.org/10.21847/1728-9343.2012.2(116).16401

Issue

Section

Economy