Incorporating reflexive effects into enterprise sales activity planning
DOI:
https://doi.org/10.21847/1728-9343.2012.1(115).16366Keywords:
reflexive control over consumers, sales planning, sales forecasting, forecasting methodsAbstract
An approach to planning enterprise product sales was proposed, that is based on methods of statistics and econometrics and allows taking into account systematic effects caused by reflexive control over consumersReferences
Лепа Р. М. Системна концепція рефлексивного механізму прийняття управлінських рішень / Р. М. Лепа // Економічна кібернетика. - 2004. - № 3-4 (27-28). - С. 76-82.
Лепа Р. Н. Моделирование принятия решений на предприятии с учетом фактора стадности / Р. Н. Лепа // Экономическая кибернетика. - 2004. - № 1-2. - С. 37-45.
Таран Т. А. Отображение принципов рефлексивного управления в математических моделях рефлексивного выбора / Т. А. Таран // Рефлексивные процессы и управление. - 2002. - Т. 2. - № 1. - С. 104-117.
Мальчик М. В. Рефлексивное управление конкурентоспособностью промышленных предприятий / М. В. Мальчик. - Донецк-Ровно : ЧП Лапсюк В.А., 2010. - 304 с.
Новиков Д. А. Рефлексивные игры / Д. А. Новиков, А. Г. Чхартишвили. - М. : СИНТЕГ, 2003. - 160 с. - (Серия "Управление организационными системами").
Лефевр В. А. Рефлексия / В. А. Лефевр. - М. : Когинто-Центр, 2003. - 496 с.
Саймон Г. А. Теория принятия решений в экономической теории и науке о поведении / Г. А. Саймон // Теория фирмы ; [под ред. В. Л. Гальперина]. - СПб. : Экономическая школа, 1995. - С. 54-72.
Бурцева Т. А. Управление маркетингом / Т. А. Бурцева, В. С. Сизов, О. А. Цень. - М. : Экономист, 2005. - 271 с.
Айвазян С. А. Прикладная статистика и основы економетрики / С. А. Айвазян, В. С. Мхитарян. - М. : ЮНИТИ, 1998. - 1022 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Iryna Streblianska
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
1. Authors bear responsibility for the accuracy of facts, quotations, numbers and names used.
2. Manuscripts are not sent back.
3. The publisher does not always agree with the authors' opinion.
4. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons Attribution Non-Commercial License, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
5. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.