Marketing planning of urban development: the theoretical bases of practical use
DOI:
https://doi.org/10.21847/1728-9343.2012.1(115).16324Keywords:
urban development, marketing planning, product branding, pilot project, Berdyans'kAbstract
Theoretical aspects of marketing management functions on the basis of planning. Proposed approaches to practical implementation of marketing principles in marketing products, including information. This allows you to identify promising directions and priorities of a marketing plan for the cityReferences
Арженовский И. В. Маркетинг регионов / И. В. Арженовский [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http:// www.marketing.spb.ru.
Панкрухин А. П. Муниципальное управление: маркетинг территорий / А. П. Панкрухин. - М. : Логос, 2002. - 64 с.
Ґудзь П. В. Квазікорпоративна модель управління регіональним розвитком / П. В. Ґудзь // Вісник Хмельницького національного університету. - 2005. - № 4. - Ч. 2. - Т. 2. Економічні науки. - С. 129-134.
Важенина И. С. Имидж как конкурентный ресурс региона / И. С. Важенина, С. Г. Важенин // Регион: экономика и социология. - 2006. - № 4. - С. 72-84.
Зиннуров И. Ф. Инструменты территориального маркетинга как фактор повышения конкурентоустойчивости региона / И. Ф. Зиннуров, И. А. Ситнова // Региональная экономика и управление. - 2008. - № 1 (13). - С. 15-21.
Конкурентоспособность регионов: истоки, оценки и перспективы : [монография] / В. Н. Василенко, О. Ю. Агафоненко, В. Е. Будяков и др. ; НАН Украины. Инт-т экономико-правовых исследований. - Донецк : ООО "Юго-Восток", 2008. - 363 с.
Конкурентоспроможність регіонів / [за ред. В. Семиноженка]. - К. : Український форум, 2009. - 467 с.
Жердева О. Роль маркетинга в идентификации территорий / О. Жердева // Маркетинг в России и за рубежом. - 2006. - № 2 (52). - С. 120-126.
Жердева О. В. Методы и приемы маркетингового анализа территории / О. В. Жердева // Маркетинг и маркетинговые исследования. - 2006. - № 2 (62). - С. 110-119.
Завалишин А. Ю. Территориальный интерес как фактор территориального поведения / А. Ю. Завалишин // Регионология. - 2007. - № 4. - С. 24-30.
Российская урбанизация на перепутье: К "городу-саду" или в "город-огород"? Сценарии развития городов / [Г. Ю. Ветров, Н. Ю. Косарева, М. И. Либоракина, А. В. Новиков и др.]. - М., 2001 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.urbaneconomics.ru/texts.php_id=34.
Визгалов Д. Главный ресурс Москвы - культура / Д. Визгалов // Независимая газета. - 2009. - № 15 (21 января).
Лэндри Ч. Креативный город / Ч. Лэндри ; [пер. с англ.]. - М. : Издательский дом "Классика-ХХ1", 2005. - 399 с.
Ґудзь М. В. Науково-методичні підходи до розробки плану маркетингу курортного міста / М. В. Ґудзь, П. В. Ґудзь // Збірник наук. праць Луцького національного технічного університету. - 2008. - Вип. 5 (18). - Ч. 1. - С. 131-151. - (Серія: "Економіка та менеджмент").
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Petro Hudz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
1. Authors bear responsibility for the accuracy of facts, quotations, numbers and names used.
2. Manuscripts are not sent back.
3. The publisher does not always agree with the authors' opinion.
4. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons Attribution Non-Commercial License, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
5. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.