DOI: https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.2(109).17295

Features intercompany relationship between subjects оf industrial market

Natalia Butenko

Abstract


On the basis of system approach depicted in an article, shows specificity of intercompany relationships in the industrial market. There was introduces classification of intercompany relationships from the perspective of suppliers, customers, internal and horizontal relationships.


Keywords


intercompany relationships; industrial market; forms of intercompany relationships; value intercompany relationships

References


Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость / П. Дойль ; [пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского]. - СПб. : Питер, 2001. - 480 с.

Кущ С. П. Маркетинг взаимоотношений на промышленных рынках / С. П. Кущ. - [2-е изд.]. - СПб. : Изд-во "Высшая школа менеджмента" ; Издат. дом С.-Петерб. гос. ун-та, 2008. - 272 с.

Червонная О. Баланс интересов в управлении совместными предприятиями / О. Червонная // Проблемы теории и практики управления. - 1999. - № 7. - С. 23.

Юлдашева О. У. Промышленный маркетинг: теория и практика / О. У. Юлдашева. - СПб. : СПбГУЭФ, 1999. - 320 с.

Wilson D. Understanding the value of a relationship / D. Wilson, S. Jantrania // Asia-Australia Marketing Journal. - 1994. - № 2 (1). - Р. 55-66.

Christopher M. Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value / M. Christopher, A. Payne, D. Ballantyne. - Butterworth Heinemann : Oxford, UK, 2002. - Р. 80.

Дейч М. Є. Регулювання взаємовідносин підприємства з контрагентами / М. Є. Дейч // Вопросы экономики. - 2009. - № 5 (48). - С. 88-92 [Електронний ресурс] Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/eprom/2009_48/st_48_14.pdf.


GOST Style Citations








Copyright (c) 2019 Natalia Butenko

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

ISSN 1728-9343 (Print)

ISSN 2411-3093 (Online)