New decisions are in marketing communications

Authors

  • Iryna Prozorova Донецький національний університет, Ukraine
  • Liudmyla Shestopalova Донецький національний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.7(114).16888

Keywords:

outsourcing, communications, marketing, marketing communications, agency of outsourcing, service

Abstract

The paper considers the direction of the effective use of outsourcing in the management of marketing communications in the workplace. It is shown that the use of outsourcing strategy may reduce the cost of the marketing functions, which the company is unable to perform their own quality. It is these functions should be to outsource: professional communication agencies that have a full staff of qualified staff, clearly and professionally solve the problem of the customer in the field of marketing communications

Author Biographies

Iryna Prozorova, Донецький національний університет

кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу

Liudmyla Shestopalova, Донецький національний університет

доцент кафедри маркетингу

References

Аутсорсинг : создание высокоэффективных и конкурентоспособных организаций / [под ред. Б. А. Аникина]. - М. : ИНФРА-М, 2003. - 192 с.

Бернет Дж. Маркетинговые коммуникации : интегрированный поход / Дж. Бернет, С. Мориарти ; [пер. с англ. под ред. С. Г. Божук]. - СПб. : Питер, 2001. - 864 с.

Бравар Ж.-Л. Эффективный аутсорсинг. Понимание, планирование и использование успешных аутсорсинговых отношений / Ж.-Л. Бравар, Р. Морган ; [пер. англ. В. Денисов]. - Днепропетровск : Баланс Бизнес Букс, 2007. - 288 с.

Календжян С. О. Аутсорсинг и делегирование полномочий в деятельности компаний / С. О. Календжян. - М. : Дело, 2003. - 272 с.

Официальный сайт международного института аутсорсинга [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.outsourcing.com.

Хейвуд Дж. Б. Аутсорсинг: в поисках конкурентных преимуществ / Дж. Б. Хейвуд. - М. : Вильямс, 2005. - 176 с.

Published

2013-09-08

How to Cite

Prozorova, I., & Shestopalova, L. (2013). New decisions are in marketing communications. Skhid, (7(114), 62–65. https://doi.org/10.21847/1728-9343.2011.7(114).16888

Issue

Section

Economy