Budgeting marketing activity of higher education institutions

Authors

  • Olena Bobalo Національний університет "Львівська політехніка", Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.21847/1728-9343.2012.1(115).16321

Keywords:

marketing activities, higher educational institution, budgeting

Abstract

This article examines the types of budgets in accordance with the maturity budget, the features and specific sides of budgeting process marketing activity of higher education institutions. The analysis of positive and negative sides of the two methods of budgeting is held. Examples of marketing budgets for higher school are shown

Author Biography

Olena Bobalo, Національний університет "Львівська політехніка"

аспірант кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва

References

Кузьмін О. Є. Бюджетування зовнішньоекономічної діяльності організацій / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник, О. В. Мукан. - Львів : Видавництво "Растр-7", 2011. - 338 с.

Закон України "Про вищу освіту" [Електронний ресурс]. - Режим доступу : www.zakon.rada.gov.ua/go/2984-14.

Ленсколд Дж. Рентабельность инвестиций в маркетинг. Методы повышения прибыльности маркетинговых кампаний / Дж. Ленсколд ; [пер. с англ. ; под ред. В. Б. Колчанова, М. А. Карлика]. - СПб. : Питер, 2006. - 272 с.

Білик М. С. Аналіз результативності діяльності маркетингових служб підприємства / М. С. Білик, Г. І. Кіндрацька, В. М. Білик // Вісник Націон. ун-ту "Львівська політехніка". Логістика. - 2008. - № 633. - 915 с.

Крыловский К. Психология рекламы. - 2006 / К. Крыловский [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.ideaura.com/psychology/.

Published

2013-08-15

How to Cite

Bobalo, O. (2013). Budgeting marketing activity of higher education institutions. Skhid, (1(115), 21–26. https://doi.org/10.21847/1728-9343.2012.1(115).16321

Issue

Section

Economy